Veel gestelde vragen Print pagina
  1. Is Mosadex volgesorteerd?
  2. Is een product op voorraad?
  3. Betekent bij Mosadex bestellen dat elke keer andere producten worden geleverd van verschillende labels?
  4. Hoe gaat Mosadex om met substitutie?
  5. Wat is het te behalen rendement van substitutie bij Mosadex?
  6. Nederlands versus Euro specialité en generiek.
  7. Tot welke tijd kan er besteld worden?
  8. Spoedbestellingen; hoe werkt dat?
  9. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?
  10. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  11. Ik wil in-night beleverd worden.
  12. Hoe kan ik bijhouden welke adviezen wijzigen.
  13. Wat is de retourprocedure?
  14. Ik heb een aanvullende afspraak met een fabrikant; hoe zorg ik ervoor dat deze producten niet telkens op de puntjeslijst verschijnen?
  15. Een voorraadmelding ontvangen van "moeilijke" producten kan dat?
  16. Kan ik ook rechtstreeks bestellen bij Holland Pharma?

1. Is Mosadex volgesorteerd?

Mosadex heeft een compleet assortiment, dat de dagelijkse vraag voor 100% dekt. Ook voor incourante zaken zoals bepaalde medische hulpmiddelen, homeopathische producten en voedingssupplementen kunt u een beroep op ons doen.


Omhoog

2. Is een product op voorraad?

Dit kunt u op twee manieren controleren:
U kijkt op de website Mosadexgroep.nl en klikt op de inlogbutton rechtsbovenaan. Daarna gaat u naar "Assortiment" en klikt u op "Assortiment raadplegen". Hier kunt u per product of fabrikant bekijken of producten op voorraad zijn. Ook kunt u bellen met de afdeling verkoop van Mosadex, +31 88 990 80 50. Voor de vestiging Leiden belt u met +31 88 990 83 00. Voor de vestiging Nieuwleusen belt u met +31 88 990 81 50.


Omhoog

3. Betekent bij Mosadex bestellen dat elke keer andere producten worden geleverd van verschillende labels?

Nee, u als apotheker bepaalt wat u bestelt, wij leveren wat u bestelt aan de hand van het Zorg-Index nummer. In voorkomende gevallen, bijvoorbeeld bij productieproblemen van de fabrikant of bij moeilijk leverbare Euro specialités, informeert de afdeling verkoop u over eventuele alternatieven. U beslist of u het alternatief wilt ontvangen of op nazending wilt laten staan.


Omhoog

4. Hoe gaat Mosadex om met substitutie?

Mosadex gaat er van uit dat u als afnemer voor het overgrote deel zelf verantwoordelijk bent voor het te behalen rendement van substitutie. Als groothandel zien wij ons in een adviserende rol; op elk willekeurig moment kunt u als afnemer op onze internetsite zien of er alternatieve producten verkrijgbaar zijn.


Omhoog

5. Wat is het te behalen rendement van substitutie bij Mosadex?

Mosadex wil haar afnemers graag zo goed en helder mogelijk informeren. Voor elke vaste afnemer maken we het behaalde rendement van substitutie van vier kwartalen inzichtelijk op onze internetsite, uiteraard beveiligd met een login-naam en password die alleen aan u bekend worden gemaakt. U kunt zich voor deze service aanmelden door een e-mail te sturen naar webmaster@mosadex.nl.


Omhoog

6. Nederlands versus Euro specialité en generiek.

Onze afdeling inkoop is continue opzoek naar substitutie mogelijkheden. Wat generiek betreft hebben we de meeste labels op voorraad. Wat Eurospecialités betreft is dit pakket met meer dan 400 registraties zéér breed te noemen. Van producten met structurele leveringsproblemen hebben wij vaak meerdere registraties uit verschillende Europese landen in ons assortiment.


Omhoog

7. Tot welke tijd kan er besteld worden?

In principe kan er tot 18:00 uur telefonisch, per fax, e-mail en per computer besteld worden. Indien er drogisterijartikelen, voedingssupplementen en andere aanverwante artikelen besteld worden, ontvangen wij deze orders graag voor 14:30 uur, zodat de bestellingen samen met de overige producten de volgende dag worden geleverd.


Omhoog

8. Spoedbestellingen; hoe werkt dat?

Op werkdagen belt u met de afdeling verkoop:

Vestiging Elsloo:
Telefoon +31 88 990 80 50, buiten kantooruren nummer +31 6 53 70 36 12.


Vestiging Leiden:
Telefoon +31 88 990 83 00. Buiten kantooruren nummer +31 6 29 53 18 28.


Vestiging Nieuwleusen
Telefoon +31 88 990 81 50. Buiten kantooruren nummer +31 6 51 85 73 56.

Voor spoedbestellingen geldt een standaardtarief van EUR 100,00.


Omhoog

9. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?

Mosadex is een groothandel die volgens GDP (Good Distribution Practices) richtlijnen werkt. Voor koelproducten geldt dat we een complete koelketen opgezet hebben. Van fabrikant naar groothandel en tot in de apotheek worden de producten bewaard en vervoerd bij een temperatuur tussen de 2 en de 8 graden Celsius. Onze vervoerders beschikken over koeling in de auto en de producten worden, indien in-night beleverd wordt, geplaatst in de door Mosadex beschikbaar gestelde koelkast in de nachtsluis. Indien er in de nachtsluis geen mogelijkheid is om een koelkast te plaatsen, levert Mosadex de producten in een gevalideerde koelbox.


Omhoog

10. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien u in-night wordt beleverd, worden de goederen tussen 03:00 en 08:00 uur bezorgd. Ochtendleveringen vinden plaats tussen 08:00 en 13:00 uur binnen de vooraf overeengekomen tijdspanne.


Omhoog

11. Ik wil in-night beleverd worden.

Dan kunt u contact opnemen met de afdeling verkoop van Mosadex. Uiteraard dient uw apotheek 's nachts toegankelijk te zijn voor de vervoerder middels een nachtsluis of anderszins.


Omhoog

12. Hoe kan ik bijhouden welke adviezen wijzigen.

Op de site worden eventuele wijzigingen in het advies automatisch verzameld. U vindt de wijzigingen door achtereenvolgens te klikken op "assortiment" hierna op "wijziging advies". Door te klikken op de categorie "naam" ziet u het gewijzigde product en de mutatiedatum.


Omhoog

13. Wat is de retourprocedure?

De procedure is als volgt: reclameren / retourneren binnen 5 werkdagen!

Naast telefonisch melden van een retourzending kunt u dit ook online op de website melden. U vindt het retourformulier onder het menu-item 'service'. Vervolgens klikt u op 'retouren'. Hier vindt u alle documenten met betrekking tot het retourregelement van Mosadex.

Na verwerking van uw telefonische melding of aanmelding via de website ontvangt u na goedkeuring automatisch een fax waarop genoemde producten met de aantallen staan vermeld. Deze fax is voorzien van een retournummer en dient meegestuurd te worden met de producten welke u retour zendt.

U dient voor uw eigen administratie wel een kopie van deze fax te maken.



Kortom:



Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de afdeling verkoop.



Omhoog

14. Ik heb een aanvullende afspraak met een fabrikant; hoe zorg ik ervoor dat deze producten niet telkens op de puntjeslijst verschijnen?
Binnen de puntjeslijst is het mogelijk om producten van een bepaalde fabrikant te filteren. U filtert een product door in het selectie-vakje voor de regel een vinkje te plaatsen. Om de filtering te bevestigen klikt u onderaan de puntjeslijst op "geselecteerde artikelen filteren".

Omhoog

15. Een voorraadmelding ontvangen van "moeilijke" producten kan dat?

Ja, dat kan. Mosadex heeft hiervoor een optie binnen haar website. Het betreft de mogelijkheid om automatisch een e-mail te ontvangen van producten die weer op voorraad zijn, de zogenaamde "alertlijst".

Door producten op uw alertlijst te plaatsen, wordt u op de hoogte gehouden van voorraadmutaties. U ontvangt een email indien de voorraad hoger is/wordt dan het voor klanten gereserveerde aantal verpakkingen. Kortom, als er voldoende voorraad is.

De alert-lijst is bedoeld voor die producten waarover u direct geďnformeerd wenst te worden wanneer ze weer beschikbaar zijn. Hierbij kunt u denken aan bepaalde Euro-spécialités of producten die langdurig niet leverbaar zijn.

Om een product op uw "alert-lijst" te plaatsen volgt u onderstaande stappen.

Vanaf dit moment wordt u per e-mail geďnformeerd, indien de voorraad hoger wordt dan 0 (nul).

Om een product te verwijderen van uw alertlijst, gaat u naar "uw gegevens" en klikt vervolgens op "uw alertlijst". U krijgt nu een overzicht van alle artikelen waarover u geďnformeerd wordt. Door het "vinkje" te verwijderen ontvangt u geen informatie meer over dit product.

Disclaimer:
In de emailberichten wordt een waarde toegekend aan de hoogte van de voorraad. De waarde is gebaseerd op de gemiddelde afzet in de laatste twee maanden. Indien er zich in de twee voorliggende maanden ongewone fluctuaties hebben voorgedaan, kan de vermelde waarde afwijken van de werkelijkheid.


Omhoog

16. Kan ik ook rechtstreeks bestellen bij Holland Pharma?

Het is voor gebruikers van PharmaPartners, Euronet en Microbais bestelsystemen mogelijk om vanuit het eigen systeem rechtstreeks te bestellen bij Holland Pharma.

Voordelen voor u:

De bestelling wordt met de Mosadex bestelling uitgeleverd door de Mosadex bezorger.

Instellingen:

Pharmapartners:

Voor de instellingen kunt u een email sturen naar webmaster@mosadex.nl; wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Euronet en Microbais:

Gebruikers van Euronet en Microbais kunnen voor de instellingen contact opnemen met de eigen softwareleverancier.


Omhoog

Print pagina