Veel gestelde vragen Print pagina
  1. Heeft Mosadex een compleet assortiment?
  2. Is een product op voorraad?
  3. Levert Mosadex elke keer andere producten van verschillende labels?
  4. Tot hoe laat kan ik bestellen?
  5. Hoe werkt een spoedbestelling?
  6. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?
  7. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  8. Ik wil Innight geleverd worden.
  9. Wat is de retourprocedure?
  10. Kan ik een voorraadmelding ontvangen voor slecht leverbare producten?
  11. Hoe wijzig ik mijn e-mailadres voor facturen?
  12. Waar kan ik terecht met een klacht?

1. Heeft Mosadex een compleet assortiment?

Ja, Mosadex heeft een compleet assortiment dat de dagelijkse vraag volledig dekt. Ook voor specifieke medische hulpmiddelen, homeopathische producten en voedingssupplementen kun je bij ons terecht.


Omhoog

2. Is een product op voorraad?

Kijk in Norder. Je kan handmatig zoeken in het assortiment via de pagina Bestellingen. Als je op deze pagina op de knop 'Artikel toevoegen' klikt, dan kan je een artikel opzoeken op ZI-nummer, naam, EAN of memocode. Je ziet vervolgens per vestiging de voorraad van Mosadex, Van Heek, Holland Pharma of Ace. Gebruik de filters om de verschillende vestigingen te bekijken.


Omhoog

3. Levert Mosadex elke keer andere producten van verschillende labels?

Nee, jij bepaalt wat je bestelt, en wij leveren wat je bestelt op basis van het Z-Index nummer. Bij productieproblemen of moeilijk leverbare producten ontvang je in NOrder een melding. NOrder stelt waar mogelijk een alternatief artikel voor als het door jou bestelde product niet leverbaar is. Beoordeel zelf of het voorstel een goed alternatief is voor de patiënt die het nodig heeft.


Omhoog

4. Tot hoe laat kan ik bestellen?

Op werkdagen kun je via het AIS bestellen tot 18.00 uur. Kijk voor meer informatie hierover op de contactkaart: https://cdn.mosadexgroep.nl/assets/main/20241107_msx_contactkaart-buitendienst.pdf


Omhoog

5. Hoe werkt een spoedbestelling?

Spoedbestellingen hebben een standaardtarief van EUR 100,00.
Bel op werkdagen met de verkoopafdeling:
Vestiging Elsloo: 088 990 80 50 en buiten kantooruren 06 5370 3612.
Vestiging Leiden: 088 990 83 00 en buiten kantooruren 06 2953 1828.


Omhoog

6. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?

Mosadex werkt volgens GDP-richtlijnen en heeft een complete koelketen van fabrikant naar apotheek. Koelproducten worden bewaard en vervoerd bij 2-8 graden Celsius. Indien in-night geleverd, worden de producten in een koelkast in de nachtsluis geplaatst. Als dit niet mogelijk is, leveren we in een gevalideerde koelbox.


Omhoog

7. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bij Innight leveringen worden de goederen tussen 00.00 en 08.00 uur bezorgd. Overnight leveringen vinden plaats tussen 08.00 en 10.00 uur binnen de afgesproken tijd.


Omhoog

8. Ik wil Innight geleverd worden.

Neem contact op met de verkoopafdeling van Mosadex. De apotheek moet 's nachts toegankelijk zijn voor de vervoerder via een nachtsluis.


Omhoog

9. Wat is de retourprocedure?

Reclameer of retourneer binnen 5 werkdagen. Je kunt retouren online melden via NOrder.
Open in NOrder het scherm ‘Leveringen’ en zoek het artikel op dat je wil retourneren. Alle leveringen van de laatste vijf dagen worden getoond per IDF-nummer. Je kunt het datumfilter aanpassen om over een langere periode te zoeken, bijvoorbeeld in geval van een recall. Nadat je het juiste artikel gevonden hebt klik je op de knop ‘Retour aanvragen’. Vul een reden voor retour in en klik op Aanvragen.
Bekijk ook onze retourregeling:
https://www.mosadex.nl/download/Retourregeling_per_20231101.pdf


Omhoog

10. Kan ik een voorraadmelding ontvangen voor slecht leverbare producten?

Ja, je kunt je aanmelden voor de ‘alertlijst’ op de website. Je ontvangt een e-mail zodra de voorraad van deze producten hoger wordt dan 0. Ga naar ‘assortiment’ > ‘assortiment raadplegen’, zoek het product en vink het aan om op de alertlijst te plaatsen. Vanaf dat moment ontvang je een e-mail zodra de voorraad hoger wordt dan 0.


Disclaimer: De voorraadwaarde in de e-mails is gebaseerd op de gemiddelde afzet in de laatste twee maanden. Bij ongewone fluctuaties in deze periode kan de vermelde waarde afwijken van de werkelijkheid.


Omhoog

11. Hoe wijzig ik mijn e-mailadres voor facturen?

Je kunt op de website het e-mailadres aanpassen bij ‘Mijn gegevens’ – ‘Mijn profiel’ – ‘Apotheek’. Je kunt meerdere e-mailadressen opgeven door ze te scheiden met een puntcomma.


Omhoog

12. Waar kan ik terecht met een klacht?

Neem hiervoor contact op met jouw accountmanager of met de verkoopafdeling.


Vestiging Elsloo: 088 990 80 50
Vestiging Leiden: 088 990 83 00


Omhoog

Print pagina