mosadex

ISO 9001 gecertificeerd

NControl

Mosadex C.V.
Business park Stein 192
6181 MA Elsloo

Routebeschrijving

Nieuwenhuizenweg 17
2314 XP Leiden

Routebeschrijving

De Grift 3
7711 EP Nieuwleusen

Routebeschrijving

De Weegschaal 14
5215 MN Den Bosch

Routebeschrijving

Veel gestelde vragen Print pagina
  1. Is Mosadex volgesorteerd?
  2. Is een product op voorraad?
  3. Betekent bij Mosadex bestellen dat elke keer andere producten worden geleverd van verschillende labels?
  4. Hoe gaat Mosadex om met substitutie?
  5. Wat is het te behalen rendement van substitutie bij Mosadex?
  6. Nederlands versus Euro specialité en generiek.
  7. Tot welke tijd kan er besteld worden?
  8. Spoedbestellingen; hoe werkt dat?
  9. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?
  10. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  11. Ik wil in-night beleverd worden.
  12. Hoe kan ik bijhouden welke adviezen wijzigen.
  13. Wat is de retourprocedure?
  14. Ik heb een aanvullende afspraak met een fabrikant; hoe zorg ik ervoor dat deze producten niet telkens op de puntjeslijst verschijnen?
  15. Een voorraadmelding ontvangen van "moeilijke" producten kan dat?
  16. Geeft Mosadex ook informatie over de bandbreedte?
  17. Kan ik ook rechtstreeks bestellen bij Holland Pharma?

1. Is Mosadex volgesorteerd?

Mosadex heeft een compleet assortiment, dat de dagelijkse vraag voor 100% dekt. Ook voor incourante zaken zoals bepaalde medische hulpmiddelen, homeopathische producten en voedingssupplementen kunt u een beroep op ons doen.


Omhoog

2. Is een product op voorraad?

Dit kunt u op twee manieren controleren:
U kijkt op internet http://www.mosadex.nl en klikt op "inloggen". Daarna gaat u naar "Assortiment" en klikt u op "Assortiment raadplegen"; hier kunt u per product of fabrikant bekijken of producten op voorraad zijn, of u belt met de afdeling verkoop van Mosadex, 046-4203900 (doorkiezen optie 1). Voor de vestiging Leiden belt u met 071-5813581. Voor de vestiging Nieuwleusen belt u met 0529-488188.


Omhoog

3. Betekent bij Mosadex bestellen dat elke keer andere producten worden geleverd van verschillende labels?

Nee, u als apotheker bepaalt wat u bestelt, wij leveren wat u bestelt aan de hand van het Zorg-Index nummer. In voorkomende gevallen, bijvoorbeeld bij productieproblemen van de fabrikant of bij moeilijk leverbare Euro specialités, informeert de afdeling verkoop u over eventuele alternatieven. U beslist of u het alternatief wilt ontvangen of op nazending wilt laten staan.


Omhoog

4. Hoe gaat Mosadex om met substitutie?

Mosadex gaat er van uit dat u als afnemer voor het overgrote deel zelf verantwoordelijk bent voor het te behalen rendement van substitutie. Als groothandel zien wij ons in een adviserende rol; op elk willekeurig moment kunt u als afnemer op onze internet-site zien of er alternatieve producten verkrijgbaar zijn. Het op uw individuele situatie toegespitste advies vermeldt de afgenomen producten, met daarachter een eventueel generiek of parallel alternatief. De Mosadexadviezen zullen vanzelfsprekend conform de afspraken in het “convenant” worden opgesteld. Dit deel van de website is optimaal beveiligd met een login-naam en password die alleen aan u bekend worden gemaakt. U kunt zich voor deze service aanmelden door een e-mail te sturen naar webmaster@mosadex.nl.


Omhoog

5. Wat is het te behalen rendement van substitutie bij Mosadex?

Mosadex wil haar afnemers graag zo goed en helder mogelijk informeren. Voor elke vaste afnemer maken we het behaalde rendement van substitutie van vier kwartalen inzichtelijk op onze internetsite, uiteraard beveiligd met een login-naam en password die alleen aan u bekend worden gemaakt. U kunt zich voor deze service aanmelden door een e-mail te sturen naar webmaster@mosadex.nl.


Omhoog

6. Nederlands versus Euro specialité en generiek.

Onze afdeling inkoop is continue opzoek naar substitutie mogelijkheden. Wat generiek betreft hebben we de meeste labels op voorraad. Wat Eurospecialités betreft is dit pakket met meer dan 400 registraties zéér breed te noemen. Van producten met structurele leveringsproblemen hebben wij vaak meerdere registraties uit verschillende Europese landen in ons assortiment.


Omhoog

7. Tot welke tijd kan er besteld worden?

In principe kan er tot 18:00 uur telefonisch, per fax, e-mail en per computer besteld worden. Indien er drogisterijartikelen, voedingssupplementen en andere aanverwante artikelen besteld worden, ontvangen wij deze orders graag voor 14:30 uur, zodat de bestellingen samen met de overige producten de volgende dag worden geleverd.


Omhoog

8. Spoedbestellingen; hoe werkt dat?

Op werkdagen belt u met de afdeling verkoop:

Vestiging Elsloo:
Telefoon 046-4203900 (kies optie 1), buiten kantooruren nummer 06-53703612.


Vestiging Leiden:
Telefoon 071-5813851. Buiten kantooruren nummer 06-29531828


Vestiging Nieuwleusen
Telefoon 0529-488188. Buiten kantooruren nummer 06-51857356

Voor spoedbestellingen geldt een standaardtarief van EUR 100,00.


Omhoog

9. Hoe behandelt Mosadex koelproducten?

Mosadex is een groothandel die volgens GDP (Good Distribution Practices) richtlijnen werkt. Voor koelproducten geldt dat we een complete koelketen opgezet hebben. Van fabrikant naar groothandel en tot in de apotheek worden de producten bewaard en vervoerd bij een temperatuur tussen de 2 en de 8 graden Celsius. Onze vervoerders beschikken over koeling in de auto en de producten worden, indien in-night beleverd wordt, geplaatst in de door Mosadex beschikbaar gestelde koelkast in de nachtsluis. Indien er in de nachtsluis geen mogelijkheid is om een koelkast te plaatsen, levert Mosadex de producten in een gevalideerde koelbox.


Omhoog

10. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien u in-night wordt beleverd, worden de goederen tussen 03:00 en 08:00 uur bezorgd. Ochtendleveringen vinden plaats tussen 08:00 en 13:00 uur binnen de vooraf overeengekomen tijdspanne.


Omhoog

11. Ik wil in-night beleverd worden.

Dan kunt u contact opnemen met de afdeling verkoop van Mosadex. Uiteraard dient uw apotheek 's nachts toegankelijk te zijn voor de vervoerder middels een nachtsluis of anderszins.


Omhoog

12. Hoe kan ik bijhouden welke adviezen wijzigen.

Op de site worden eventuele wijzigingen in het advies automatisch verzameld. U vindt de wijzigingen door achtereenvolgens te klikken op "assortiment" hierna op "wijziging advies". Door te klikken op de categorie "naam" ziet u het gewijzigde product en de mutatiedatum.


Omhoog

13. Wat is de retourprocedure?

De procedure is als volgt: reclameren / retourneren binnen 5 werkdagen!

  • Telefonisch geeft u aan de afdeling verkoop door wat de foutmelding en/of retouraanvraag is, het juiste aantal, de juiste omschrijving en de reden te onderscheiden in:


    • Breuk ontvangen
    • Product vervallen of te korte vervaldatum
    • Teveel ontvangen
    • Te weinig ontvangen
    • Verkeerd product ontvangen
    • Product niet ontvangen
    • Fout genoteerd
    • Kwaliteitsklacht
    • Recall
    • Abusievelijk besteld

Naast telefonisch melden van een retourzending kunt u dit ook online op de website melden. U vindt het retourformulier onder het menu-item 'service'. Vervolgens klikt u op 'retouren'. Hier vindt u alle documenten met betrekking tot het retourregelement van Mosadex.

Na verwerking van uw telefonische melding of aanmelding via de website ontvangt u na goedkeuring automatisch een fax waarop genoemde producten met de aantallen staan vermeld. Deze fax is voorzien van een retournummer en dient meegestuurd te worden met de producten welke u retour zendt.

U dient voor uw eigen administratie wel een kopie van deze fax te maken.



Kortom:

  • Zonder de door ons gestuurde fax kunnen wij niets retour ontvangen en dus ook niet crediteren.


  • De creditering / rectificatie vindt plaats bij uw eerstvolgende bestelling, na ontvangst en verwerking van uw retourzending


  • Voor de eigen administratie een kopie maken van de retourfax.


  • Naast telefonisch, tevens melding via de website mogelijk.


Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de afdeling verkoop.



Omhoog

14. Ik heb een aanvullende afspraak met een fabrikant; hoe zorg ik ervoor dat deze producten niet telkens op de puntjeslijst verschijnen?
Binnen de puntjeslijst is het mogelijk om producten van een bepaalde fabrikant te filteren. U filtert een product door in het selectie-vakje voor de regel een vinkje te plaatsen. Om de filtering te bevestigen klikt u onderaan de puntjeslijst op "geselecteerde artikelen filteren".

Omhoog

15. Een voorraadmelding ontvangen van "moeilijke" producten kan dat?

Ja, dat kan. Mosadex heeft hiervoor een optie binnen haar website. Het betreft de mogelijkheid om automatisch een e-mail te ontvangen van producten die weer op voorraad zijn, de zogenaamde "alertlijst".

Door producten op uw alertlijst te plaatsen, wordt u op de hoogte gehouden van voorraadmutaties. U ontvangt een email indien de voorraad hoger is/wordt dan het voor klanten gereserveerde aantal verpakkingen. Kortom, als er voldoende voorraad is.

De alert-lijst is bedoeld voor die producten waarover u direct geinformeerd wenst te worden wanneer ze weer beschikbaar zijn. Hierbij kunt u denken aan bepaalde Euro-specialite's of producten die langdurig niet leverbaar zijn.

Om een product op uw "alert-lijst" te plaatsen volgt u onderstaande stappen.

  • Klik in de grijze menu balk op "assortiment".
  • Klik op "assortiment raadplegen".
  • Type bij 3. de omschrijving van het gewenste product, klik op "zoek".
  • Klik bij het gewenste product in het selectievakje aan het begin van de regel.

Vanaf dit moment wordt u per e-mail geinformeerd, indien de voorraad hoger wordt dan 0 (nul).

Om een product te verwijderen van uw alertlijst, gaat u naar "uw gegevens" en klikt vervolgens op "uw alertlijst". U krijgt nu een overzicht van alle artikelen waarover u geinformeerd wordt. Door het "vinkje" te verwijderen ontvangt u geen informatie meer over dit product.

Disclaimer:
In de emailberichten wordt een waarde toegekend aan de hoogte van de voorraad. De waarde is gebaseerd op de gemiddelde afzet in de laatste twee maanden. Indien er zich in de twee voorliggende maanden ongewone fluctuaties hebben voorgedaan, kan de vermelde waarde afwijken van de werkelijkheid.


    Omhoog

    16. Geeft Mosadex ook informatie over de bandbreedte?

    Jazeker. Om te tegemoet te komen aan de wens om middels de website de bandbreedte per product zichtbaar te maken hebben we de benodigde aanpassingen gemaakt. De Bandbreedte-informatie vindt u onder “Assortiment raadplegen”. In de statuskolom zijn een drietal icoontjes toegevoegd die de procentuele afwijking ten opzichte van de laagst ingediende A.i.p. (Apotheek inkoop prijs) weergeven.

    Icoontje

    Afwijking tov laagste in GPK cluster

    Afwijking
    Groen bolletje (5) < 5% Afwijking minder dan 5%
    Groen/rood bolletje >= 5% maar <= 10% Afwijking tussen 5% en 10%
    Rood bolletje (10) >10% Afwijking groter dan 10%

    De procentuele afwijking wordt direct overgenomen vanuit de G-Standaard (Z-index); Mosadex voert geen controle uit op juistheid van deze gegevens.

    Wij constateren dat de producten die op enig moment buiten de bandbreedte vallen, door de fabrikant veelal binnen de gestelde termijn worden aangepast naar een lager niveau.

    Mosadex zal kritisch de prijsontwikkeling volgen en indien nodig gepaste maatregelen nemen, en haar adviezen naar u toe daar op aanpassen.


    Omhoog

    17. Kan ik ook rechtstreeks bestellen bij Holland Pharma?

    Het is voor gebruikers van PharmaPartners, Euronet en Microbais bestelsystemen mogelijk om vanuit het eigen systeem rechtstreeks te bestellen bij Holland Pharma.

    Voordelen voor u:
    • Aparte inkooporder per leverancier
    • Snellere terugkoppeling van "nee"-verkopen
    • Scheiding tussen Geneesmiddelen en OTC
    • Bij vrije tekstregels terugkoppeling "volledig" en "sneller".

    De bestelling wordt met de Mosadex bestelling uitgeleverd door de Mosadex bezorger.

    Instellingen:

    Pharmapartners:

    Voor de instellingen kunt u een email sturen naar webmaster@mosadex.nl; wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Euronet en Microbais:

    Gebruikers van Euronet en Microbais kunnen voor de instellingen contact opnemen met de eigen softwareleverancier.


    Omhoog

    Print pagina

    Wij leveren in overeenstemming met de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden van Mosadex C.V.